lesstijlen

  • VINYASA FLOW YOGA

Een vloeiende, energieke, creatieve, vol spectrum flow les die ademhaling, beweging, kracht, ontspanning en flexibiliteit integreert. Deze les creëert een reinigende lichaamshitte,verbetert flexibiliteit, focus, gezondheid en vitaliteit. De houdingen en vinyasas helpen om te zuiveren, helen en ontspannen body en mind. In de les wordt gewerkt met de elementen van de natuur of de chakra’s. Prana Flow ® is een energieke, creatieve, full-spectrum benadering, een yogastijl ontwikkeld door Shiva Rea en het wereldwijde Vinyasa collectief van leraren.

  • VINYASA YOGA – ASHTANGA**yoga-treasure-downward-dog

De houdingen en vinyasa’s (betekent ‘adem-gesynchroniseerde beweging’) zorgen voor een reinigende lichaamshitte en tegelijkertijd voor een diepe concentratie. Je bouwt tevens kracht op door de houdingen vast te houden. Ashtanga Vinyasa yoga is één van de meest krachtige vormen van yoga en bestaat uit vaste series van houdingen. Vooral geschikt voor als je conditie, kracht en flexibiliteit wilt opbouwen en het best kan ontspannen door inspanning. 

  • WAKE-UP YOGA

Wakker worden met een flow yoga les, waarbij in- en ontspannende houdingen vloeiend in elkaar overlopen op het ritme van de adem. Elementen uit de zonnegroet zijn een steeds terugkerend onderdeel in deze les waardoor het lichaam wat meer uitgedaagd wordt. Rustige bewegingen zorgen voor een meditatieve staat van bewustzijn.

  • YOUNG ADULT YOGA

Een druk leven! Presteren op school,  studiepunten halen, keuzes maken, werken, social media, appen met vrienden enz. enz…… bijna geen tijd meer voor je familie,  …… Het leven is druk en gaat snel! En je neemt ook geen tijd meer voor jezelf, om even te ontspannen. De YOUNG ADULT yogalessen zijn dynamisch en geven je een moment van aandacht voor jezelf en rust.

  • YIN YANG YOGA

In deze les worden Yin- én Yang-elementen gecombineerd. Sommige lessen beginnen langzaam en bouwen daarna verder op; andere beginnen dynamisch en eindigen stil. Het yin gedeelte focust zich vooral op zittende en liggende houdingen, die langer worden aangehouden. Het Yang gedeelte is actiever en bestaat vaak uit staande houdingen, waarbij de nadruk ligt op de ademhaling, uitlijning en beweging (flow).  Bij YIN YANG YOGA vind je een goede balans tussen inspanning en ontspanning.

 

  • DO-IN YOGA demo 5 DSC_5941

In deze heerlijke les aandacht voor stretching, ademhaling, meditatie en ontspanning. Een gentle yin-les waarbij yoga en do-in (DO-IN is nauw verwant aan oosterse geneeswijzen zoals acupunctuur en shiatsu) wordt gegeven in een zacht tempo en met houdingen die therapeutisch en zeer ontspannend werken. Omdat je zelf je grenzen verkent met DO-IN, aanpast waar nodig, is het een bewegingsvorm voor iedereen. Elke leeftijd, ieder lichaam. Zeker ook bij het ontspannen na een zware training en het herstellen van blessures.

  • STRESS RELIEF – HATHA YOGA

In een STRESS RELIEF – HATHA YOGA  les ligt de nadruk op het versterken en soepel maken van je lichaam en het verhogen van je concentratie op een rustige, regelmatige wijze. De houdingen en ademhalingsoefeningen leren je bewust te worden van spanning en ontspanning van jouw lichaam en de “mind” waardoor je stress gaat loslaten.  Je ervaart weer focus, balans, bewustwording en innerlijke rust. Deze les is voor iedereen geschikt, zeker voor degene met ademhalings- , rug- en stress gerelateerde klachten. Je hoeft er niet lenig voor te zijn (je wordt er uiteindelijk wel leniger van)! Relieve stress & keep fit….

  • YIN YOGA 

YIN YOGA is een gecultiveerde kunst van overgave ontwikkeld door Paul Grilley. Deze sublieme, ontvankelijke en passieve beoefening zal je vertragen, word je diep Nianna DSC_6724ontspannen en ga je diep. Zittende en liggende houdingen worden langer aangehouden, en geven tijd om het bindweefsel rond de gewrichten te verzachten. Dit maakt dat de energie vrijelijk door je hele wezen stroomt en helpt los van weerstanden en patronen te komen. De weefsels rondom gewrichten worden meer zacht. Transformeert weerstand in bewustzijn, na verloop van tijd ontdek je de diepe niveaus van overgave. Iedereen is gebaat bij vertragen, stil worden, naar binnen gaan en dicht bij de bron aankomen.

 

  • RESTORATIVE YOGA 4945a3c76bd016958a426b0ea6a5def4

Als je graag een les wilt die erg ontspannen is, kalmerend en vol met zachte stretching oefeningen, volg dan deze les. Je zult beter slapen, je concentratie zal verbeteren en je zult merken dat een warme ontspanning zich verspreid over je lichaam en zenuwstelsel. Restorative yoga is heel zacht en comfortabel en zal je niet buiten je comfortzone laten werken. De rustige vorm van yoga is door iedereen goed  te beoefenen.

 

  • AERIAL YOGA

Aerial Yoga les is aan de ene kant mindful en kalmerend. Aan de andere kant vormt het een uitdaging voor lichaam en geest om op een nieuwe en bijzondere manier yoga te beoefenen.aerial7

In de Aerial yoga lessen merk je al gauw dat op spiritueel en persoonlijk vlak je veilig je grenzen kan verleggen. Zodra je over de eerste ‘vliegdrempel’ heen bent, gaat er een wereld voor je open! En je zal merken dat het ook een heerlijke manier van ontspannen is voor zowel je lichaam als geest. Daarnaast beleef je veel plezier in onze aerial yoga lessen. Je bent volledig en mindfull aanwezig. Wat een mooie stimulans en aanvulling voor je yoga en persoonlijke leven kan betekenen.

  • YOGA NIDRA

Yoga Nidra is vorm van yoga waarbij je in een toestand van diepe ontspanning komt. Het is een geleide oefening, waarbij je lichaam in slaaptoestand komt maar je bewustzijn helder en wakker is. Je kan alle informatie nog tot je nemen.  Daarom herhaal je tijdens de oefening positieve affirmaties en intenties voor jezelf. Hierdoor is de kans groter is dat je deze intenties ook echt realiseert in je dagelijkse leven. Je krijgt weer meer energie, je concentratie ontwikkelt en nog veel meer.

PRIVÉ YOGA

Je kunt bij Yogatreasure ook individueel yogalessen volgen. Die worden speciaal afgestemd op jouw behoeftes en belangstelling. Privé yoga is een hele goede manier om met yoga te beginnen, maar ook om je verder te verdiepen en te ontwikkelen.  Ben je niet zo’n groepsdier? Of heb je behoefte aan extra aandacht van een yogadocent? Tijdens een privésessie geven we je graag alle ruimte en aandacht die je nodig hebt.
Als je jouw favoriete yoga-stijl wilt beoefenen op een tijdstip en plaats die jou het beste uitkomt, kan privé-les een uitkomst zijn. Meer info

 

 

**Vinyasa yoga – Ashtanga

Wij volgen het systeem en de kennis van Ashtanga Yoga zoals onderwezen door T. Krishnamacharya (in 1930 en 1940 in Mysore) en Pattabhi Jois. Daarbij spreken wij uit dat wij hun onrechtmatige en gewelddadige stijl van lesgeven en gedrag niet accepteren. Het machtsmisbruik in deze is ontoelaatbaar.

Wij steunen hun slachtoffers in deze en wensen hun veel sterkte. Onze focus ligt op het overdragen van de “practice” Ashtanga yoga, waarbij respect en de gezondheid van onze leerlingen voorop staat.